Delaware art museum

Fredagen tillbringade vi på Delaware Art Museum där de hade fredagens storytime med en saga som handlade om färg och barnen fick titta på olika konstverk och prata om hur de tror att konstnärerna skapat sina tavlor. Efteråt fick de skapa med vattenfärg där de blev uppmanade att försöka blanda färgerna på olika sätt. Tjejena hade jättekul och även om slutresultaten i deras vattenfärgbilder inte blev de finaste så är det ju processen som är det viktiga :) 

Det var dessutom väldigt kul att se Riley och hur entusiastiskt hon beskrev hur hon tänkte sig att tavlorna blivit till. Men hela sina armar visade hon hur hon tänkte sig att konstnären gjort, och länge innan funderade hon över hur det kunde ha gått till :)












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0