4th of July

Independence day firiades med Dylan, Miriam och Pat i mellersta Pennsylvania mer eller mindre mitt ute i ingenstans men sjukt fint var det där vi var. Pats släktingar hade en liten grillfest under dagen så vi åkte upp till dem för att fira. Vi var vi en sjö som heter Indian Lake i ett omårde (by?) som heter Swanksville. Det var för övrigt där som Flight 93 krashade. Ni vet planet som var en del av 9/11-attacken men som aldrig träffade sitt mål utan krashade mittt på ett fält. 
 
Hur som helst vi lämdade West Chester tidigt på morgonen för att åka upp till Swanskville, en ungefär 3 timmar lång bilfärd. Väl där framme tog vi det lugnt och jag tog en nap innan vi åkte över till Pats släktingar för att grilla med dem. Det fanns alla möjliga rätter, hamburare, korv, någon slags potatisgratäng med corn flakes på, pastasallader, sallad, frukt, tårtor o.s.v. 
 
Vi fick åka på en liten båttur i Pats morbrors motorbåt, vi trampade runt i en tramobåt och åkte på flaket på en truck (ni vet en sån där stor bil med flak där bak... vad heter det på svenska???). Mysigt och lugnt firande av 4th july helt enkelt. Vi avsultade med att bade i Pats morbrors hot tub medan vi såg fyrverkerier låååångt bort och när vi kom tillbaka till hotellet drog jag och Dylan ner till hotellbaren. Där pratade vi med ett annat sällskap som var där och jag fick en miljard med frågor om hur det är att vara Au Pair. 
 
 
Happy 4th =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0