Underbar helg i NYC

I fredags var det upp till Manhattan, New York tillsammans me Dylan, Pat och Miriam samt Pat och Hether. Dylan hämtade upp mig efter att han slutat jobba och sen väntade vi hemma hos honom på Pat som skulle köra upp till New York. Vi trängde in oss som packade sillar i baksätet och åkte iväg. Pat hade ett hotellrum där uppe så vi stannade alla i samma rum han var däremot där för jobb, vilket innebar en säng så det blev att sova på ett hårt golv hela helgen men vad gör det när man får vara där uppe gratis? 

Fredagkvällen bjöd på utgång mer Dylan, Pat och Heather till olika små barer. Vi hade superkul tillsammans och var inte tillbaka förrän runt fyra på morgonen. 

Lördagen startades med frukost på något judiskt café innan vi promenerade upp till Times Square där vi köpte Broadway biljetter till showen Chicago. Vi gick sedan tillbaka till hotellet för att byta om och sedan ta taxi bort till en italiensk restaurang där vi käkade en kanongod middag. Efter det var det dags för showen, min första Broadway show någonsin :)! Den var väldigt bra och jag vill verkligen se flera! Lejonkungen skulle vara grymt att se och Mamma Mia skulle vara kul. Efter showen gick vi för drinkar på Hard Rock Café och sedan vidare till en lite. Och mysig pub. 

Söndagen bjöd på god frukost på ett café och sedan taxi ner till lower Manhattan för att se frihetsgudinnan på långt håll och sedan minnesmonumenten för world trade center.  Det var två monument och på dem fanns massa namn på bl.a. brandmän som dött. Några av namnen hade vita rosor vid sig vilket innebar att det var deras födelsedag idag. Sorgligt men fint! 

Efter det bar det tillbaka hem till West Cheter för att käka middag tillsammans! Kanonhelg helt enkelt med fantastiska vänner :)




Middag med Dylan och vänner i NYC :) 






Chicago på Broadway :)


Söndagmorgon utanför grand central station. 




World Trade Center 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0