Tjejkväll med mina svenskar

I går kväll kom Elsa och Jonna över för en liten tjejkväll tillsammans. Elsa kom över först och vi började titta på Jönssonligan vilket Jonna gjorde natt av oss för. "Ni och era gamla svenska filmer". Men men blev inte så mycket att titta på filmen, den var mest vara på i bakgrunden medan vi babblade på om allt och inget. Pratade om killar, USA, mat, Au Pair-liv osv. 

Vi kom som vanligt fram till att killar i USA är mer toffliga än svenskar och att det skulle vara konstigt att date (vad heter det på svenska?!?) en svensk kille efter en amerikan. Att vi som svenska tjejer kanske är vana vid att göra mer själva. 

Jag och Jonna planerade även in en frukostdate på lördag med Dylan och Ben och vi försökte även övertala Elsa att komma med Tim :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0