Snö, regn och is = katastrof i USA

I måndags var det återigen dags för en sk snow day för att inte nämna att vi redan hade två sådana två veckor sedan. Det snöade kanske sju centimeter under måndagen så naturligtvis stängde skolor ner och man körde inte bil under dagen. På tisdagen öppnade Rileys skola två timmar senare än vanligt. På natten mellan tisdag och onsdag regnade det samtidigt som det var runt noll grader vilket gjorde att strömmen slutade fundera lite här och där. Även Rileys skola blev utan störm så hon har varit hemma under dagen. 

Det blir långa dagar när man bara kan vara hemma. I måndags var vi nere i källaren och lekte tillsammans. Riley och Paige gick senare över till en vän för att leka ute i snön. Jag försökte få Ella att sova men det gick inge vidare så Lisa kom över med Madeleine för en play date. 

Idag, onsdag, har jag och Riley spelat ett mattespel, lagt pärlplattor och gått en liten promenad innan vi tog lunch tillsammans. Just nu har tjejerna nap och rest och efter det får vi se vad som händer. De skulle ha dans idag men eftersom vädret är som det är så är den inställd. Hoppas på bättre väder imorgon så det går att ta sig fram normalt :) 






Kommentarer
mia johansson

söt och tandlös....

2014-02-05 @ 21:19:06
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0