Lördag på Ikea och i philly :)

Lördagen spenderade jag först med Elsa med en shoppingtur till Ikea. Det blev inhandlanden av lakan och massa snack om allt och inget. Elsa är en grymt skön kompis, vi är väldigt lika och har alltid kul ihop. Till saken hör även att det skiljer sex år mellan oss. Vem trodde att jag skulle umgås med 94:or? Men det är en av de charmiga delarna med att vara Au Pair. Man blir väldigt öppen för att umgås med alla och det är väldigt positivt. Det finns så mycket sköna människor man annars missar så jag är sjukt glad att jag bland annat fått Elsa som vän :) 

Efter Ikea åkte jag in till philly för att träffa en annan ny vän, Jennica, som läst min blogg och nu är i philadelphia för att hälsa på sin syster. Var kul att träffa henne och hon var supertrevlig och ser fram emot att träffa henne igen när hon kommer tillbaka till USA :) Vi gick iallafall ut för middag på en italiensk restaurang för att sedan ta några drinkar på hennes kusins bar innan Pat, som ändå var i Philly, kom och hämtade upp mig.




Kommentarer
Jennica

Det var himla roligt att umgås med dig också, vi fick oss en hel del skratt för vi gick ju trots allt i mörka gränder ;)

Svar: Haha skönaste Dylan :)
Carolina Franck Olsson

2014-02-05 @ 18:46:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0