Swedish Massage

När jag varit i USA i cirka 2 månader såg jag ett reklamblad på vårt gym om Swedish Massage. Jag funderade på vad det var för något för det hade jag ju aldrig hört talats om, en svensk massage?!? Så jävla kul låter det ju inte? Inte direkt exotiskt... Jag frågade min värdmamma om det och hon svarade att det var en vanlig massage. Jag skrattade mest åt de och sa att jag måste prova någon gång. 

Så förra julen fick jag ett presentkort på ert besök på ett spa nära mig (ett spa som för övrigt är rätt lyxigt, herregud bär jag gick in där, kärlek!!). Jag har däremot inte använt det. Jag känner mig lite som min mamma när hon får presenter. Får hon godis äter hon det aldrig, för det ska sparas till något speciellt, så istället hinner det bli gammalt och slängt. 

Hur som helst nu tog jag tag i saken och bokade min massage och jag kan lova att det var grymt! 

Först kom jag alltså till spat och checkade in. Jag fick byta om till morgonrock och tofflor och leddes sedan in i ett väntrum där man fick en fotbad. Där kom min massageterapeut, Vicky, och hämtade upp mig och jag fick sedan en 55 minuters underbar massage. Först på rygg och sedan på mage och allt masserades. Ben, armar, fötter, händer, fingrar, ansikte, hårbotten! Grymt skönt! Dessutom fick man andas olika oljor innan massagen, doftade pepparmint och kändes bra :) 

Efter massagen gick jag gå in o ett relaxrum där det var kyligt så man fick sitta under en filt på en solstol. Luften där inne skulle vara rik på något mineral (tror jag haha!) nått var det i alla fall i luften och det skulle vara bra för något, andningen kanske?! :P Det var i alla fall rätt mysigt. 

Sen gick jag ut och tog en dusch i den i alla fall största duschen jag varit i med vatten sprutande från väggar och tak haha. Gött det med! 

Så! Tack till värdens bästa värdföräldrar för en grym massage och jag är såld! Jag kommer definitivt vara den som vill åka på romantiska spahelger i framtiden. 






Kommentarer
mia johansson

Du vet, äpplet faller inte sååå långt från päronträdet...

2014-12-03 @ 00:17:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0