Julparad och middag

I fredags gick jag ut med min värdfamilj för middag på en restaurang som heter Avalon, i West Chester. Jag har aldrig varit där förut men maten var riktigt god och det var högre klass, väldigt fint och mysigt! 

Vi åt calamari till förrätt och jag hade lax till huvudrätt. Jag smakade även av på värdpappas kycklingrätt och den var helt superb, supergod! Till efterrätt delade vi på creme brule, cheesecake och sea salt caramel. Även detta var helt sjukt gott! 

Efter middagen tittade vi på West Chesters julparad som enligt min värdmamma ska vara rankad en av de bästa i USA! Det började regna så vi åkte hem när det var ungefär 1/4 kvar men den var skit lång, över en timme med massor av olika orkestrar, dansgruppen, uppblåsbara pepparkakor och annat kul som skuttade omkring. Några dansare var barfota!!! det såg sjukt kallt ut kan jag lova! Det vi såg var i allafall fint men att vänta de sista 15 minutratna, i regn, på jultomten kändes omöjligt. Annars hade vi en sjukt mysig kväll tillsammans jag och min värdfamilj och även Dylan kom dit och tittade på paraden med oss :) 


I väntan på vårt bord :) 


Efterrätter 














Några bilder från julparaden 


Kommentarer
Emma

När ni går ut tillsammans med familjen, betalar det för dig då eller betalar du för dig själv? :)

Svar: Min värdfamilj har alltid betalat för mig när vi är ute tillsammans och jag tror att det är så för de flesta Au Pairer. Mina värdföräldrar har till och med köpt drinkar åt mig om vi varit ute, så de är väldigt generösa och snälla. Jag har hört om en Au Pair som fått betala för sig själv men generellt tror jag att värdföräldrarna betalar om man är ute tillsammans.
Carolina Franck Olsson

2014-12-09 @ 12:47:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0