Julfest

 
I lördags hade min värdfamilj sin årliga julfest med ungefär åttio gäster. Jag hade också fått bjuda över mina vänner och hade bjudit över Dylan och hans room mates och några Au Pairer, Elsa, Sofia, Moa, Alessanda, Pavlina och Brogan var där med sin värdfamilj. 
 
Återigen var det en helt fantasktisk fest med bartender, katering där det serverades mat och man kunde beställa olika pastarätter där man valde pasta. sås och vad för slags saker man ville ha i. Det fanns även massor av plockmat, massora av goda ostar och kex, spinach dip, rå tonfisk, massa olika godis och efterrätter. Maten var dessutom riktigt god och jag smakade på alla olika små plockrätter som serverades ut och jag tyckte till och med att crab cakesen som serverades var goda! 
 
Så vi åt och åt och åt. Tomten vad där och vi tog kort med honom, drack drinkar och senare på kvällen spelade vi drickspel i garaget och gjorde shot ski vilket är en av min värdpappa egenbyggd shotskida där han tagit en gammal vattenskida, borrat fyra hål i den och satt i shotglas. Sedan shotar man tillsammans. 
 
Så festen var galet kul och det är roligt att kunna festa Au Pairer och värdfamilj tillsammans. Dessutom är min värdfamilj och deras vänner grymt sköna! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Gunnel&Antti Franck

Hej: Ert julfirande skillde sej från vårt. Vi hade "lilljul" hos Kai 6/12, dom är i Thailand nu. Vi var tillsammans med Risto hos Mia & Åke på julafton trevligt, Ella 6 Marcus var med. Tack för allt vi fått läsa i år. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Ö. vi ER.

Svar: Tack för att ni läser Mormor och Morfar! Jag hoppas att ni hade en fin jul i alla fall. Gott Nytt år på er! Kramar från Carolina =)
Carolina Franck Olsson

2014-12-27 @ 10:17:41
Emma

Hej, jag tar studenten till våren och är väldigt sugen på att pröva mina vingar för ett år som au pair i USA. Men rädslan finns ju där också såklart... Ett år är trots allt en ganska så lång tid! Men min största rädsla är att inte få några vänner och reser man dit själv som au pair så är ju vänner livsviktigt för de är ju det enda man har och familjen man flyttar in hos.. Så jag tänkte höra vad du har för erfarenheter? Ska man våga ta det stora steget ut i världen? En skrämmande men ganska härlig tanke tycker jag!! :) jätte tacksam om du orkar ta tid och svara :-)

Svar: Hej Emma!
Jag kände som du innan jag åkte hit. Ett år i USA, vad ska jag göra i ett år? Men tiden går sjukt snabbt och efter ett halvår börjar man inse hur kort tid ett år är. Det finns så mycket man vill hinna se och göra innan man åker. Att få vänner borde inte vara ett problem om du väljer ett område i USA där det finns många andra Au Pairer. Det kan du kontrollera genom att dels fråga värdfamiljen men det finns även massor av olika Au Pair-grupper på facebook. Jag bor i West Chester, PA så vi har en grupp på facebook för Au Pairer i staden där jag bor. Jag tycker verkligen att du ska ta chansen att åka. Ett år är inte en lång tid, du är ung och det är en superbra upplevelse. Ditt år kommer att vara fantasktiskt så länge du är noga med att välja rätt värdfamilj för dig och rätt område. Det gör du genom att vara kräsen, ställ massa frågor om dem och frågor till en ev. tidigare Au Pair för att få reda på om de är schyssta. Men våga åk det är helt klart värt det och om du ångrar dig så är det ju inte svårare än att bara åka hem igen. Lycka til! =)
Carolina Franck Olsson

2014-12-28 @ 16:44:32
Emma

Åh tack för att du svarade!! :))

2014-12-30 @ 21:04:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0