Julen har kommit till Philadelphia

I söndags tog jag och Dylan en tur in till Philly efter att han slutat jobbet. 

Vi promenerade först till Macy's för att gå deras Charles Dickens tur och kolla på deras light show innan vi gick vidare till comcast för att se även deras light show. Vi promenerade vidare och såg belysningar längs gator och avslutade vid Frankling Square för att se en light show utomhus 

Påvägen tillbaka till bilen gick vi genom China Town och vi hoppade in på en restaurang vi tyckte såg mysig ut. Det visade sig även att den fått massa rewards och maten var riktigt god! Bland annat hade vi några pannkakor som mer var som bröd med någon lustig sås. Till förrätt hade vi även kyckling och biffspett med jordnötssås. Vi delade sedan på stekta nudlar och kyckling med ingefära och basilika. 

Supermysig dag med världens bästa! 




Macy's 


Show på comcast 





Franklin Square 



Kinarestaurang och roliga pannkakor 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0