Julafton

I USA firas ju jul på juldagen och julafton är inte så stort. Jag firade däremot min julaftonsmorgon med Dylan. Vi åt frukost med den nyöppnade Classic Diner och kollade sedan på Kalle Anka tillsammans och bytte julklappar. Dylan fick ett rakset av mig med en riktig hyvel, olika sorters blad, rakkräm och borste. Jag fick en surtfplatta av honom som just nu ligger på laddning för som första användning. 

Efter att Dylan och jag firat jul ihop åkte jag hem till min värdfamilj för att med dem åka hem till deras vänner för lite drinkar och plockrätter. Vi var där bara en liten stund för att sedan åka till kyrkan på Riley och Paige (katolska) skola för julmässa. Den var låååång och som tur var fick Ella nog och vi åkte hem efter en timme :) 

När vi kom hem strödde tjejena strössel (renmat) i trädgården och gjorde iordning mjölk och kakor åt jultomten tills han skulle komma. Efter att de gott och lagt sig umgicks jag med Mendy och Andrew innan även vi gick och la oss ich jag faktiskt längtade riktigt mycket till morgondagen :) 


Frukost på Classic Diner 


Min supergoda omelett med skinka, svamp, lök och soltorkade tomater 


Dylans Eggs Benedict som jag nallade av och den var grunt god! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0