Farmor



Inga ord kan beskriva det tomrum som finns! Min farmor var helt fantasktiskt och världens godaste människa. Många av mina minnen från min farmor rör mat. Alltid fanns det något att äta hos farmor och alltid bjöd hon på något som världens godaste kanel- och vaniljbullar, sockerkaka, saft och pannkakor. Alltid såg hon till att man inte var hungrig och vid middagar hade hon svårt att själv sätta sig ner för att vara säker på att alla andra hade fått det som de behövde. Hon var alltid glad om man kom över och ville alltid klappa en på kinderna och nypa lite sådär som gamla tanter kan. Farmor är också fia med knuff, plockepinn och kinachack. Det är att bada i badbaljor i trädgården och springa omkring barfota, klättra i träd och äta en strut med vaniljglass. Farmor är kärlek och farmor kommer alltid betyda mycket för mig och hon kommer alltid, alltid att vara någon jag älskar! 


Kommentarer
mia johansson

Nu blev jag riktigt rörd.

2014-12-13 @ 17:49:00
Olle & Älsa

"Det var fint skrivet" säger farbror Olle. Det är nog så här vi alla minns vår farmor - alltid mån om alla. Kram på dig Carolina!

2014-12-14 @ 14:16:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0