Baka, baka, baka!

Den senaste veckan har jag kokat massa godis och bakat kakor. Jag gjorde först Rocky Road med marsmallows, nötter och några dumleliknande godis som heter Rollo här. Det blev chokladkola en annan dag och sedan mörka chokladtryfflar. Sist gjorde jag en chokladtryffel på vit choklad med hallon och hallonvodka allt täckt med mjölkchoklad. Dessa blev riktigt goda och populära! Sist gjorde jag även mina första egna cake pops på mjuk pepparkaka täcka i vit choklad. Cake pops är som en liten kaka på en klubbpinne där kakan smulats ner, blandats med frosting, rullats till en boll och vanligtvis täckts med choklad. Jag använde en färdig mix för mjuk pepparkaka men smaksatte med mer kanel och ingefära efter att jag smulat sönder kakan och blandat det med frosting. Jag formade smeten till bollar och täckte dem med smält vit choklad. Även dessa måste jag säga blev riktigt goda! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0