Wrigley Field

På tisdagen efter att vi besökt det svenska bostadsområdet drog vi på baseball match på USA:s äldsta baseballarena, Wrigley Field. Jag kan ju inte mycket om Baseball och är inte alls intressarad av det och har absolut ingen koll överhuvudtaget på vilka lag som finns o.s.v. Chicago har tydligen två lag! så vi såg ett av deras lag, Cubs spela. Jag följde väl inte matchen särskilt noga, eller alls... Någon gång mitt under spelet frågade jag Dylan varför alla i publiken var så glada... Dylan skrattar åt mig och sa att de gjorde en home run / tjejen med koll... 
 
I alla fall, även om jag inte fattar något så hade jag i alla fall kul! och detta var min favorit av de nu tre baseballmatcher jag varit på. Jag gillade arenana vi var på då den var mindre och kändes mer mysig. Brevid arenan fanns även massa lägenhetshus och på taken av dem eller de översta ballkongerna fanns sittplattser för att se matchen. Så stämningen där var på topp! En av tanterna som vaktade där var grymt skön, en sån där liten mysfarmor som försöker låta arg på personer som står upp och skymmer sikten. Och så klart var jag ju med bästa tänkbara sällskape, Dylan! 
 
Under matchen gick vi även omkring på arenan och vi köpte en korv att dela på. Jag kollade upp vad man skulle käka där och lyckades hitta ett krovställe med olika slags korvar. Och det kanske låter trögt att dela med en krorv men naturligtvis är vi ju i USA, onyttigheternas land. Här  behöver en korv inte bara vara en korv utan kan utvidgas till en hel maträtt. Är det något de är duktiga på här så är det att använda onyttig mat och göra något extra och ofta spektaulärt av det. Så korven var ju naturligtvis en hel maträtt, toppad med bland annat pulled pork och rostad lök. 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0