Tanka i New Jersey

Idag skulle jag åka och tanka min värdpappas BMW. Och det blev en lång resa. Stället jag skulle till hade slut på bensin så det var stängt. Min värdpappa hade sagt att det inte var mycket bensin kvar i bilen så jag visste inte om jag vågade åka tillbaka in till Avalon för att tanka där. Jag känner inte heller till området här så jag vet inte vart man kan tanka. Jag väljer att åka ut på vägen som man kommer in hit för jag vet att ca. 10 minuter bort finns ett Wawa och där kan jag tanka. Åker dit men är väldigt orolig om jag ska ta mig dit då det sedan ett tag stått 0 miles på mätaren. Blir asglad när jag ser Wawa men mer panikslagen när jag inser att det bara är en Wawa-food Market utan bensin! Faaaaan! Ringer min värdpappa och förklarar situationen. Han är lugn och säger bara att jag kan åka tillbaka till Avalon och tanka där och att 0 Miles räcker länge. Så jag åker tillbaka och jag klarar det! Jag kommer till bensinstationen och får tanka :) superlycklig! 

För övrigt är det så soft men fånigt att i New Jersey är det olagligt!!! att tanka själv! En anställd på bensinstationen måste göra det åt en så man åker bara in som vanligt, vevar ner rutan, säger vad man vill ha och hur mycket medan personen tankar. Sedan sitter man där och väntar och ofta får man även en vindrutetvätt på köpet. Konstigt? Ja! Men rätt soft att slippa gå ur bilen. Och ja jag har blivit sjukt amerikansk som tycker att det känns bra att inte behöva gå ut! Det är helt fantasktiskt med självöppnande garagedörrar, banker och apotek med drive thru. Och ska jag vara riktigt ärlig. När jag tar in posten (10 meter till lådan) stannar jag med bilen bredvid innan jag åker in i garaget för då slipper jag ju gå hela vägen ner dit och tillbaka... Jag är lat! 

Hur som helst. Jag skulle tanka bilen och handla mat. Det tog två timmar när det lätt skulle kunna gått på 40 minuter! Roligare har jag haft! 


Kommentarer
mia johansson

=)

2014-08-08 @ 22:27:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0