Rochester - New York

På söndagmorgonen började jag och Dylan vår semester och en veckas ledigt. Vi åkte upp till Rochester i New York för övernattning innan vi åkte vidare mot Chicago. Dylan hade blivit erbjuden ett jobb där så han hade en jobbintervju på måndagmorgonen innan vi åkte vidare till Chicago runt lunch. 

Rochester var fint och en helt okej mindre stad. Vi åt middag där på söndagkvällen, villet var en av mina favoritrestaurangen här i USA! Maten var sjukt god och jag hade lax med zucchini och blomkålsmos. Vi delade även på supergoda pommes frites (säkert de godaste jag någonsin ätit!) och Dylan åt en hamburgare med en god jordgubbssylt på! Jag smakade hans burgare och även den var supergod! Som en liten dessert blev vu bjudna på en god men lustig avokadochokladmousse. 

På måndagen vandrade jag runt för mig själv. Letade runt efter en toalett så jag gick till sist in på en restaurang för att använda deras. Jag tänkte äta frukost får också så jag kommer ut och där sitter en medelålders kvinna och märker att jag fundersamt försöker leta efter en meny. Hon ska äta och väntar på en vän. Hon frågar om jag vill ha frukost och säger att jag kan sitta hos henne. Jag slår mig ner och det slutar med att hon bjuder mig på frukost! En främling bjöd mig alltså på frukost i USA (trott satt jag naturligtvis insisterade på att betala för mig själv!) det hade inte hänt i Sverige! 

Jag gick sedan vidare till ett mysigt cafe som kändes mer europeiskt med massa hipstern, så jag kände mig hemma :) 

Dylan kom sedan och hämtade upp mig vid lunch och vi åt tillsammans på en cool bbq-restaurang där jag åt grillad kyckling med majs och sallad. Som förrätt hade vi även friterade gröna tomater. Jag blev sjukt glad när jag såg det på menyn och kände att jag måste prova! :) 


Läskigaste hotellspegeln någonsin! Kändes som att någon spionerade på oss från ett hemligt rum och att jag skulle bli mördad under natten... 


Mitt i staden fanns ett vattenfall :) 


Superbt god mat! 




Friterade tomater :) 


Mera god mat i Rochester :) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0