Magic Garden i Philly

I söndags efter att jag och Dylan brunchat tillsammans åkte vi in till Philadelphia för att besöka Magic Garden på South Street. Jag har gått förbi där förut och tyckt att det sett väldigt fint ut men jag har inte betalat och gåt in. 
 
Det är ett litet (men stort för vad som gjorts) område dekorerat i mosaik, porslin, spegelbitar,  glasflaskor, hjul o.s.v. Det är både inomhus och utomhus och området utomhus är ett halt kvarter stort. Det är väldit, väldig fint och trots att många mosaikbitar verkar vara placerade hur som helst så har många av dem ett mönster, bilar olika figurer och skapar tillsammans en fin balans. 
 
Jag älskade det och var väldigt glad över att Dylan, till och med, verkade uppskatta det lite (eftersom det ändå var jag som skäpat dit honom...).
 
 
 


Kommentarer
Emma

Hej!

Har förstått att du har amerikansk pojkvän, är själv au pair i San Francisco och har börjat dejta en amerikansk kille, nu ska jag hem i December och det börjar verkligen kännas surt att jag måste lämna honom. Hur löser ni det hela? :)

Svar: Hej!

Jag förstår att det känns jobbigt och jag vet inte exakt hur vi ska lösa det. Vi har varit inne på olika lösningar...

Dels att komma tillbaka som turist i tre månader för att lära känna varandra mer...
Dels att jag vill försöka få arbetsvisum här (som lärare då jag är utbildad). Jag har mina papper från Sverige och min vm ska hjälpa mig att kolla igenom det.
Dels att han försöker kolla över sina möjligheter att få jobb i Sverige och komma dit på något som kallas sambovisum (googla på det!). Kort (som jag förstått det) innebär det att din pojkvän kan komma till Sverige som din sambo och få jobba där/studera (man måste dock kunna svenska för att bli antagen till universitet från Sverige, dvs ej utbytesstudent), få gratis sjukvård, gratis svensklektioner osv. Näst intill alla förmåner en vanlig svensk har.
Problemet för oss gäller just nu att lyckas få jobb, men vi hoppas att det löser sig på något vis :)
Carolina Franck Olsson

2014-09-15 @ 21:32:35
URL: http://emmaedholm.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0