Delaware art museum

I fredags hade vi ytterligare en dag på Delaware art museum där vi var på deras story time. Sagan handlade om kameleonter, färg och att smälta in i olika miljöer. Vi kollade på olika slags konst där docenterna och barnen gick prata om färgerna i konsten och hur en del saker i konstverken smälte in. 

Sedan fick barnen måla med akryl där de fick rolla gult, rött och blått på ett papper samt på en utklippt kameleont och få kameleonten att smälta in i bakgrunden. Sedan fick de sätta magneter på sina målningar så att kameleonten kan sättas dit och tas bort. Docenten som var anvarig idag var väldigt imponerad av Rileys målning och hur och fick till färgerna. Eftersom hon blev påminnd av en annan målning gav hon oss en extra liten rundtur i museet :) 

Efter alla aktiviteter åt vi lunch och lekte utomhus medan bilderna torkade. Tjejena lekte att de hade olika rum i ett konstverk där de byggde upp sängar, solfjädrar, ringar osv utav olika blad och blommor. 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0