Crayola

I onsdags åkte vi till Crayola för att besöka deras kritfabrik/äventyrsland. Vi fick se hur kritor blir till i ett litet rum med en väldigt bra show till där man även fick se klipp inifrån den riktiga fabriken. Kritorna tillverkades i stora formar med små hål för varje krita. Vi lärde oss bland annat om företagets historia. I början lät man kvinnor rulla in kritorna i papper för hand i sina hem. Detta för att det skulle spara mer pengar, innan maskiner för det kom. De berättade om hur de ibland har tävlingar för barn att komma på nya namn för färgerna på sina kritor och ett namn är Mac-n-Cheese. 

Vi tillverkade även våra egna kritor i olika maskiner och ritade med smält krita och lät smälta en krita ner i en form. I slutet av dagen lekte tjejena lite i en gigantisk lekplats de har inomhus. De hade väldigt kul där men kunde inte vara för så länge då vi hade spenderat mycket av vår tid på allt annat kul där inne som fanns att göra :) även jag hade väldigt kul och tyckte det var kul att få göra och se, mina egna kritor bli tillverkade :) 




Världens största krita :) 


I den här maskinen använde man en spak för att snurra runt sitt papper medan smält krita droppade ner på pappret :) så fet blev ett häftigt mönster



Antalet kritor Crayola tillverkar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0