Chicago

På måndagen efter att vi ätit lunch i Rochester åkte jag och Dylan vidare till Chicago. Det var en 10 timmar bilfärd upp dit men då vi delvis satt fast i bilköer och stannade på vägen tog det oss 12 timmar att komma fram till vårt hotell. Jag var väldig glad över att se Chicago i neonbokstäver när vi åkte genom biltullen in i staden. Sedan åkte vi förbi hela staden och en bit utanför till vårt hotell. 

Chicago var underbart! Det är absolut en av mina favoritstället. San Fransisco och Boston är först med Chicago är min favorit storstorstad. Det känns lite som ett renare New York. Det är verkligen stor men medan New York City mest känns stressigt och smutsigt känns Chicago mer välkomnande och rent. Dessutom är det väldigt vackert med en väldigt fin strand precis vid kanten av alla skyskrapor. Lake Michigan känns mer som ett hav då det inte går att se anda sidan av sjön, inte ens från den 442 meter höga skyskrapan, Willis Tower, som vi var uppe med kan man se annat än vatten där man blickar ut över sjön. Chicago River är även väldigt fint och staden i sig är fin och har fin arkitektur. 

Vi hade massor av kul där. Vi besökte en svensk stadsdel Andersonville där vi handlade i det svenska caféet, gick på svenskt museum och åt svensk mat. Vi gick på en baseballmatch på USAs äldsta baseballarena. Vi åt deep dish pizza och såg staden. Favoriten på resan var nog basebollmatchen! Arenan var väldigt mysig och mindre än de andra jag varit på. Helt klart min favoritmatch när det gäller sporter jag sett i USA! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0