Andersonville

På tisdagmorgonen strulade vi lite med hur vi skulle ta oss in i centrum så istället åkte vi till ett område, ca 15 minuter från centrum, Andersonville. Det är ett svenskt område i Chicago, eller från vad jag upplevde där och då kändes det som att det kanske har varit mer svenskt. 

Hur som helst parkerade vi och gick omkring. Vi gick till ett svenskt kafé, vidare till svenska museét, till en svensk affär och till en svensk restaurang tre kronor. Jag hade kanske lite höga förväntningar på Andersonville. Det var lite av en besvikelse men ändå kul. Några av bakverken som såldes på caféet var svenskt, så som princessbakelser, trekanter, dammsugare, toscabitar och olika sorters småkakor. De hade även sånt som man ofta ser i Sverige, som grodbakelser och Napoleonbakelse men de hade även en Cannoli som de kallade Swedish Cannoli när vi däremot inte ens har Cannolis i Sverige... 

På museet köpte jag lite böcker och godis till min värdfamilj och godis till dem och saltlaktrist till mig :) jag köpte även ett ficklexikon till Dylan då jag tycker att han kan få öva lite på som svenska! Efter museet gick jag in på svenska  affären där de hade många roliga saker men jag kände inte riktigt för att köpa något. 

Vi slutade besöket i Andersonville med att besöka tre kronor. Trisst nog serverade de dock bara lunch då och lunchmenyn var tyvärr, till skillnad från middagsmenyn, inte väldigt svensk. Jag åt i alla fall en hamburgare med stekt potatis och coleslaw. 

Hur som helst var det kul att få besöka Andersonville och direkt efter det åkte vi vidare för baseballmatch! :) 









På svenska museét


Tre kronor - svensk restaurang i Chicago 






Jag gick förbi den här i Andersonville... Är det såhär de ser svenskar?...


Kommentarer
mia johansson

Älskar du fortfarande dammsugare?

2014-08-19 @ 19:30:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0