Vart bor jag egentligen?

Ibland funderar jag över vart jag bor. Jag har en nyhetsapp på min telefon som sänder notifikationer hela tiden om olyckor som händer. Och det är ju inte sällan den uppdaterar och säkert minst en gång om dagen är det någon som dött i någon slags olycka, skjuten, mördad eller i trafik. Ibland glömmer jag att jag inte är hemma i trygga Sverige längre och jag är ibland allt för godtrogen. Men jag är ju uppväxt och van med att kunna göra lite som jag vill, inte vars allt för orolig över att gå hem sent på kvällen och barn går/cyklar till och från skolan själva redan på lågstadiet. Det är något jag saknar med Sverige, att det är så pass mycket tryggare att växa upp och bo i och för mig är det något som jag värdesätter högt! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0