Svenska smaker en fredagkväll

I fredags passade jag på att både baka äppelkaka med vaniljsås och laga middag. Det blev kycklingfiléer fylda med philadelphiaost, soltorkade tomater  och salami inlindade i bacon. Till de blev det potatisgratäng med fetaost och soltorkade tomater. Inte för att vara den men akta er vad gott de var :) Jag älskar att laga mat och har verkligen saknat riktig hemlagad mat, lagad från grunden och där det får ta sin tid att bli klart. Svensk äpplekaka med vaniljsås var inte heller helt fel. Gjorde min kväll i alla fall :)  Det hela gick även hem hos Dylan vilket var kul. Näst upp på listan över maträtter att laga och bjuda honom på står svensk spagetti och köttfärssås à la Carro, hemmagjord pizza och tacos så s vi äter det :) Har redan hunnit med svenska köttbullar med sås, renskav och porterstek gjort av mor min :) Får heller inte glömma köttgryta. 

Något mer jag svenskt jag borde laga? Korvstorganoff hade ju inte varit helt fel om jag hade kunnat få tag på falukorv. Känner att en tur till Ikea måste komma snart. Saknar svenska smaker till tusen just nu! 

Foton på maten finns tyvärr inte, för det första så lagar jag inte fin mat och för det andra ville jag inget annat än äta då det väl var klart :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0