Påskdagen i Avalon

Påskdagen började med ett alldeles för tidigt uppvaknande 9 på morgonen för att klockan 10 befinna mig i kyrkan. Mormor var stolt! Det händer inte allt för ofta (dvs troligen aldrig hänt tidigare) att jag gått upp efter 5 timmars sömn för att vara i kyrkan. Men! Vad gör man inte för min värdfamilj? Kan väl däremot inte säga att min värdfamilj verkar superintreserade av det dock då min värdpappa och hans vän slår vad om hur förhoppningsvis kort tid det kommer ta. 

Som icke-religös och inte så van att gå i kyrkan känns proceduren i en katolsk kyrka ibland lite överväldigande. I Sverige är det ändå lättare att chilla i sin egen lilla värld och inte riktigt delta, det är inte så himla petnoga och seiöst. Men här är det någon planka som fälls ut vid fötterna så man kan gå ner på knä och alla gör det samtidigt. Helt plötsligt blir man då mer deltagande och man sitter där och busringer upp till Gud (all heder åt Johan Glans, har ni inte sett World tour of Scandinavia så se den!), det blir då konstigt att inte riktigt delta. 

Efter kyrkan hade vi i alla fall brunch tillsammans i huset och senare på kvällen gick jag och min värdfamilj ut för middag tillsammans. Vi åt på en nice (?) restaurang, the rocking chair, där jag hade lamm med potatismos, morötter och sparris, superbt gott! 







Påskdagsmiddag med en fantastisk värdfamilj :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0