Ett halvår

I lördags passade jag och Dylan på att fira lite eftersom vi varit tillsammans, officiellt, i ett halvår. Är väl kanske inget stort men varför inte passa på att fira så mycket man kan? 

Det blev dock mest en väldigt lugn dag eftersom det regnade en hel del. Vi myste hemma hos Dylan innan han tog ut mig på min favoritrestaurang Terrain at Styers. Det var en överraskning till mig, jag hade frågat under veckan vad han ville göra men han sa bara, surprise you :) väldigt, väldigt gulligt av honom! 

Jag har sagt det förut men maten och stämningen där inne är helt superb. Jag älskar det! Till förrätt hade vi friterad blomkål med någon god dipp och jag valde nåt som jag inte är riktigt säker på vad det var. Men gott var det :P tror det var någon slags tillagad kål i någon slags sås. Jaja jag vet men menyn var naturligtvis på engelska och väldigt ofta dyker det i menyer upp massa ord på kryddor, grönsaker, kött och annan mat som man inte har någon aning om vad det är. Hur ofta pratar man egentligen om blomkål, sparris, muskot, vitkål, rödbetor osv på engelska? Det är faktiskt knepigt ibland. Här så är det även ofta så att servitören/servitrisen berättar om kvällens specials (vad heter det på svenska?) när han/hon/hen (eller vad det nu är) kommer till bordet och det är så illa art jag nästan aldig lyssnar. För det första är det inte bara en sak, utan flera. Dessutom babblar de ofta på snabbt och då och då flyger ord ur deras munnar som jag inte vet vad det betyder så även om jag lyssnar blir jag inte så mycket smartare. Men men nog om detta sidspår vi åt även mer än förrätter :) 

Till huvudrätt hade jag en jättegod grillas kyckling med svamp, brysselkål, sås och lite smält ost. Himmelsk gott! Dylan hade något slags fläskkött med risotto och hans kött var också helt superbt! Supermört och gott och smakade mer som nötkött. 

Till efterrätt delade vi på en väldigt god liten äppelpaj med grädde och jag hade ett gott te till det. Deras teer är också något jag älskar med det här stället eftersom de har flera olika sorters teer och dessutom löste. Det får man serverat i en söt liten tekanna :) Det känns lite som att vara hemma och fila o Sverige. Så jag är kär, dubbelt kär, i mr Dylan och i terrains :) :) 


Våra förrätter 




Huvudrätter 


Och en supergod äppelpaj :) 






Absoluta favoritrestaurangen :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0