Amerikaniserad

Har lagt mig i sängen efter en regning tisdag. Har skjutsar kids från och till skolan och från busstopp, lekt, busat, läst böcker, ritar och gjort chokladmjölk. Jag har högt hos Dylan, haft magont, huvudvärk och övat fickparkering. Jag har påskshoppat godis, påskkorgar och kläder åt mina värdbarn för min värdmamma (för att vara lite extra snäll då hon just nu är lite stressad). Det är väl ungefär min tisdag summerad lite snabbt. Helt okej ändå :) 

Nu när jag precis la mig i sängen och klädde av mig slog det mig att jag amerikaniserats endel... Detta eftersom jag inte vara tog av mig jeans och tröja utan även mina skor, ja skor?!? Och la den bredvid sängen för att kunna sätta på mig dem på morgonen när jag vaknar. Kalla mig sjuk i huvudet men det är rätt skönt ibland att gå med skor inne. Men ja, jag vet och jag håller med, det är äckligt! Jag är ändå så pass mycket svensk att jag kan luta mig tillbaka och tänka tacka vet jag Sverige där folk alltid begriper att ta av sig skorna i hallen, alltid!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0