Lördag i NYC

I lördags åkte jag och Dylan upp till NYC för att spendera dagen där. Gick mest omkring här och där och ingenstans. Gick bland annat omkring i Central Park och sedan vidare till ett svenskt café Fika där jag bland annat köpte en mazarin och en biskvi =) Helt okej fik men ärligt talat var jag lite besviken på det lilla utbudet som var men är man inte hemma i Sverige så är man inte... USA i all ära men när det kommer till bakning, tårtor etc. så slår vi USA hundra gånger om. USA suger rätt hårt på att göra gott fika. Jag tycker till och med att svenska varrianter på amerikanska cheesecakes är bättre. Men helt illa är det inte, USA vinner när det gäller munkar och att ha glass i alla olika smaker och varrianter.
 
Hur som helst dagen i NYC var lyckad. Den här gången åkte jag förövrigt inte buss till NYC utan Dylan körde in till Manhattan. Själv skulle jag fundera på att hugga av mig min högra hand framför att köra där.... hmm kanske inte men jag skulle nog börja gråta om någon tvingade mig. Folk kör som puckon, trafikregler och filer existerar inte, tuffast kör är det som gäller.
 
 
Spontan lördag i NYC
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0