Fotbollssöndag

I söndags tog Dylan med mig på en amerikansk fotbollsmatch i Philadelphia mellan Philadelphia Eagles och New York Giants.
 
Som det fungerar här så är det tailgating som gäller innan matchen, dvs. att på parkeringsplatsen utanför arenan dricka, grilla och ha kul tillsammans. Dvs. sådant vi kanske gör hemma innan vi går, tar tåget, bussen eller tunnelbanan bort till våra sportarenor. Några av hans vänner var därför med och vi hängde där i några timmar innan matchen. Själv var jag dock (kanske sedan i fredags) mindre sugen på att dricka alkohol då, och förresten vilken svensk dricker alkohol innan klockan 12 på en söndag?!? Kan väl inte påstå att svenskar dricker lite alkohol men det är helt enkelt en helt fel tidpunkt att dricka på som svensk. Det känns som att helger är det vi brinner för och då intas allt?
 
Nog om alkohol dock... Var i alla fall kul att få se en fotbollsmatch på riktigt, och det är faktiskt en av de saker jag verkligen velat göra under mitt au pair-år. Kan inte påstå att jag direkt fattar eller fattade vad som hände under matchen utom väldigt, väldigt lite. Jag vet smått vad det går ut på och det är ju alltid något? =) Fotboll är (även om jag inte fattar det) sjukt mycket roligare än baseball (att gå på en baseballmatch skulle kunna likställas med att begå självmord = tråkigt som bara den). Matchen slutade inte så bra, dvs Giants vann. Bryr mug väl själv inte mycket men hade varit kul om Eagles vunnit då de var på hemmaplan.
 
Hur som helst en toppendag =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0