Första helgen i oktober

Helgen inleddes med grekisk mat på en greek festival i närheten av där jag bor. Vi käkade gyros, musaaka och någon rätt med spenat. Vi gick in i en grekisk kyrka och såg grekiska dansuppvisningar. Kanske inte så exciting som det låter men jag hade i alla fall kul =)
 
I söndags käkade vi frukost på en mysig restaurang/trädgård tillsammans för att sedan åka vidare på vinprovning =) Inte för att jag är något stort vinfan men jag börjar i allla fall lära mig och lyckades hitta några sorter som var helt okej =)
 
Såg även på filmen Gatsby vilket jag kan rekomendera alla där hemma att se, om ni inte redan sett den. Härligt skön film med bra historia, skådespeleri och härliga färger.
 

 
Härlig söndag med vinprovning =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0