Sista dagen på Disney World

Då var sista dagen i parkerna i Disney World gjord. Det blev ett återbesök av Magic Kingdom där vi gjorde flera åk, såg en show och ytterligare en parad. 
 
Vi åkte olika berg och dal-banor, bland annat en som hette space mountain som var ganska cool där vanan gick inomhus i mörker med små ljuskällor överallt som skulle föreställa stjärnor. 
 
En annan attraktion vi gjorde var en interaktiv Lillo och Stich där man satt i en stol samtidigt som det var helt mörkt bakom en och rätt bakom sig, i stolen, hade alla högtalare där det kändes som att Stich var alldeles bakom en och pratade, åt och rapade. Kallt vatten stänkte på en då och då och mitt under attraktionen fladdrar nåt runt i ens hår, det känns som att Stick är där. Även om man vet att det är på låtsas och hur allt fungerar känna det snuskigt att ha en utomjording som rapar en i örat och tar på en. 
 
Favoriten idag var nog Splash Montain, en flume ride, eftersom det var så mycket mer än en vanlig flume ride. Man åkte inomhus och fick se massa söta figurer som sjöng och höll till kring vattnet. Det var även Paige favorit och hon var väldigt, väldigt excited över att åka den och få visa mig den. Hon ville väldigt gärna ha med mig på den :) 
 
Paraden vi såg hette a dream come true där flera olika disneykaraktärer gick förbi och hälsade på barnen. Skön parad men gillade helt klart ljusparaden bättre. 
 
Efter besöket åkte vi bort till en Board Walk, som ska efterlikna stranden, för middag. Här var vi alla väldigt trötta, i alla fall vi vuxna och även om Disney varit grymt är jag väldigt redo att åka hem imorgon! Disney tar på krafterna...
 
 


Kommentarer
mia johansson

Tanken när jag läste allt ni gjort var, blir man inte lite "mätt" (du förstår hur jag menar?)på alla upplevelser...

2013-11-23 @ 05:14:59
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se
J

Åh Lilo och Sticht attraktion ha jag också åkt, håller med dig om att det inte kändes allt för bekvämt när det kändes som någon rörde sig bakom dig eller rapade ;)

2013-11-24 @ 00:15:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0