Hollywood Studios - Disney World

Söndagen bjöd på en dag på Holywood studios. Vi var där när de öppnade och hann med massor av kul :) 
 
Det började med en Arielshow där min värdpappa gav skönaste kommentaren "Ariel have huge boobs". Showen var cool med vatten som kom nerforsandes framför scenen, sopbubblor från taket, villa ljuseffekter osv :) 
 
Vidare bar det mot en Disney Junior show med olika karaktärer som inte är direkt kända där hemma om inte dagens barn tittar på det... Inget jag känner igen från hemma men börjar bli mer bekant med här. Det var i alla fall en skön show för barnen där se fick dansa, sjunga och ha kul :) Även här kom sopbubblor, "snö" och konfetti emellanåt. 
 
Vi gick vidare runt i parken och jag Riley, min värdmamma och barnens mormor åkte Twillight Tower där man sitter i en stor vagn flera tillsammans. Man går in i något som liknar en hiss och sätter sig i vagnen som tar upp hela hissen. Man åker uppåt och åt sidorna, får se olika rum och saker som händer. Rätt vad det är hissas man upp snabbt, tror att man ska få se ytterligare ett rum men istället släpps man ner likt ett litet fritt fall. Vi åkte även än Aerosmith bergochdalbana senare och även den var superskön. Eftersom Riley var med trodde jag att det skulle vara en lugnare variant men den gick både snabbt och uppochner vilket jag älskar men var inte direkt beredd på det så det kittlade extra i magen :P Kul med dessa åkattraktioner är att det verkligen inte bara är ett åk utan så mycket mer upplevelsenruntomkring. Hela Aerosmithbanan var inomhus med coola effekter och innan man gick på fick man se in i deras studio med dem pratandes till en och det slutade med att man skulle få åka med dem back stage och därav banan... 
 
Vidare hann vi även med en skön skönheten och odjuret show samt en show om hur film blir till. Där fick vi först se på en miniinspelning med vatten- eld- och skjuteffelter för att sedan få se de hela i en liten minifilm. Vidare fick vi åka omkring i ett tåg där vi fil se olika miljöer för att bygga upp en film och återigen coola eld- och vatteneffelter. Samtidigt fick vi berättat för oss om filmtillverling och hur det är bättre att bygga upp miljöer istället för att använda riktiga och att allt möjligt kan byggas upp. 
 
Efter det bar det tillbaka mot hotellet :) Hann med ett pass på gymmet innan jag fick stanna kvar med Ella då de andra skulle ut på någon parad. Köpte även Mimmiöron idag då det var en sak jag bestämt mig för att köpa redan innan jag kom hit. Kan hända att det blir fler då de finna i alla möjliga varianter :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0