Härlig start på veckan

Måndagar är som alltid lite stressiga med dans och allt som ska hinnas med. Måste ha upp Ella ungefär en timme tidigare än vanligt vilket innebär att jag måste en tidigare så hon får sova nåt. Men förutom det har dagen varit mysig. 

Dagen började med att vi åkte till Longwood garden för höstens näst sista storytime. Vi lyssnade på en saga om ekorrar och barnen fick göra halsband av en liten träbit... Kul hade de i alla fall. Fatou var även där med sin Emma och vi lekte tillsammans efteråt i inomhusdelen. Vi lunchade på longwood och åkte sedan vidare hem för nap och rest. 

Sedan var det även dans igen vilket egentligen är ganska tråkigt då jag och massa mammor sitter i en tång hall och väntar och försöker ha ungarna sysselsatta utan att springa ihjäl varandra. 

Paige har även förgyllt min dag idag med att först säga "I wish you were my big sister" och sedan efter hennes dans komma ut med tre klubbor och säga "one for me, one for you and one for Ella". Sötnöt är hon allt :) Jag mina vb och min vm hade även ett litet danceparty tillsammans och Paige ville väldigt gärna dansa med mig :) Ibland värmer mina vb verkligen mitt lilla Au Pair hjärta ;) Dagar som när jag hämtar upp Ella och hon skriker Nanny och ger mig en kram eller då jag hämtar Riley vid skolan eller bussen och hon springer fram till mig och ger mig en stor fet kram eller då Paige vill ha kramar och pussar eller att jag ska kolla under sängen så att det inte finns några monster där... Ja livet som Au Pair har sina goda sidor :)


Sötaste tjejerna på dansen idag 


Och mera dans hemma från mina tre ska värdbarn :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0