Gym x 2

Idag ni har jag varit hurtig =) Händer kanske inte så ofta nu för tiden vilket jag nu får känna av... Har i alla fall varit på gymmet hela två gåner idag =) Först en gång på morgonon för Body Pump och sedan en gång på kvällen för en boxningsklass med den GALNA gyminstruktören. Hon skriker och gapar och får en verkligen att känna att man lever. Det är fan tillochmed jobigt att skriva det här inlägget nu för mina armar är heeeelt döda.
 
På kvällspassaet hakade även fina Elsa på och även hon var död efteråt. Smarthuvudet (jag) glömde naturligtvis att ta av mig min ring innan jag drog på mig boxningshandskarna vilket resulterade i att jag började blöda på fingret. Inte alls skönt och ännu mindre skönt när jag drog på handsrpit efter passet (eftersom jag lånar handskar... och de är allt annat än mysiga, de luktar ungefär som de där snuskiga mattorna man hade i skolan på idrottet... gammal svett med andra ord). Efter passet tog jag och Elsa oss även in i bastun och chillade lite. Vi pratade bland annat minnen från härliga Sälen och om olika vurpor vi gjort där. Det är ganska kul att vara i USA och kunna och sitta och prata om en specifik lift på ett spedifikt fjäll och säga "ja men vet du... den där liften" eller att prata om en spesifik backe och den andra personen vet exakt vart man är och hur det ser ut där. Också skönt att ibland få babbla på svenska och ännu roligare när ingen (förhoppingsvis) runtomkring förstår vad man säger utan bara stirrar konstigt på en och undrar vad för konstigt språk man pratar.
 
Hade i alla fall en skön dag på så vis =) Nu ska jag ta och följa upp på massa serier jag missat avsnitt av... Walking dead, Dexter och Homeland står på listan just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0