Lördag med shopping och utgång

I lördags åkte jag med Fatou och Jonna för att shoppa på Christiana mall. Blev en skjorta från H&M (ja jag vet att jag är tråkig och handlar svenskt), tröja från Forever 21 och en BH samt tre trosor från Victoria's Secret ( =) kanske alldeles för dyrt men ändå bästa inköptet).
 
Det blev en stressig väg hemmåt, slänga på sig kläder. på med lite mer smink och iväg till Landmark för middag och drinkar med Jonna innan vi drog vidare till Side Bar. Kvällen bjöd öven på Social Lounge innan vi gick tillbaka till Side Bar för att dansa fram till baren stängde. För övrigt är det helt perfekt att kunna ett annat språk när man är ute och festar. Det är kanske oförskämt med superskönt att kunna säga "skit i den killen han är dum i huvudet" rakt framför just han som är det. Fick även en rolig fråga av en kille jag gick förbi. "Hey are you from Sweden?". Jag börjar kolla omkring mig, undrar vem har sagt att jag är från Sverige?! får inte ihop det och frågar hur han vet det. Han svarar bara att jag ser svensk ut... blåa ögon och blond. Att han har några svenska vänner och att jag liknar dem. Liter kul men dessa stereotyper gör mig snart tokig. För nej! Alla i Sverige är inte blonda och har inte blåa ögon. Hur som helst en bra utekväll med många skratt =)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0