Animal Kingdom - Disney

Idag var det dags för en ny park - Aninal Kingdom. Vi har som alla andra dagar här, igen, haft en underbar dag där vi gått omkring i parken, sett shower, åkt åkattraktioner och ätit middag tillsammans. 
 
Vi började dagen med att strosa omkring lite och titta på lite olika djur. Vi tog oss sedan vidare för att se en grym Lejonkungenshow med musik, dans och akrobatik. Ella var även grymt söt då hon under showen ropade "Come on Simba". 
 
Vi gick vidare till åkattraktionen Everest som jag, Riley och Mendy gjorde (och en gång till senare på Rileys begäran). Det var en cool berg- och dalbana som var uppbyggd likt att åka på och igenom ett berg. Efter en stund stannar vagnen och det ser ut som att rälsen har gått av, efter ett tag släpps man då bakåt istället och åker in i berget där det är mörkt. Vagnen stannar igen och en skugga av ett monster syns som tar sönder rälsen. Vidare åker man genom berget och det är verkligen kolsvart så man kan inte se hur rälsen går. Extra plus med detta åk som med så många andra på Disney år att väntan inte är tråkig. Under kön är det som att gå igenom ett museum där det är fakta, bilder, saker o.s.v som dels representerar Asien och dels ger information om Everest. 
 
Efter att ha åkt den första gången spenderade vi lite tid i Dinoland för att sedan se en Hitta Nemo-show och även den var väldigt bra. Aktörerna hade olika fiskar, hajar, osv på sig samtidigt som de sjöng och dansade. Hela showen snabbspeladeb filmen på en halvtimme. Då och då kom det till bankens stora förtjusning även massor med såpbubblor från taket. 
 
Vi åkte sedan på en liten Safari där vi bland annat såg flodhästar, krokodiler, noshörningar, giraffer, lejon och elefanter. 
 
Därefter var det dags för middag på Rainforest Cafe Inman det bar tillbaka till hotellet.
 
Återigen en grym dag på Disney och parken var väldigt fin med mycket Asien och Afrika. En sak som jag är imponerad över med Disney är hur rent och fint det är. Inget skräp på marken, inga gammal tuggummin överallt och inte ens några gammal blommor i rabatterna. Älskar verkligen Disney! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0