Wilmington flower market

Idag efter jobbet åkte jag iväg med min värdfamilj till Wilmington flower market som i mycket påminner om en svensk marknad. Det var ändå kul att följa med och se och jag åkte en karusell med mina värdbarn =) Jag provade sötade popcorn, något som jag provat förut och tyckte att det var väldigt äckligt men just dessa måste jag faktiskt säga var goda. Så det är skillnad på söta och söta popcorn! Åt en (äcklig) gyros till middag... Mitt bland alla matskyltar såg jag en där det stod Deep Fried Oreos. Jag hade hört om detta förut från en Au Pair-blogg jag följde innan jag åkte iväg. Denna Au Pair hävdade att hon tyckte att det lät riktigt äckligt men att det var superbt gott och jag kan inte annat än hålla med. Det påminner lite om smaken av en donut men med en varm, smält oreo i den. Men, men inte är det nyttigt i alla fall. Först en onyttig kaka, sedan frityrdegsom friteras och sedan toppas allt med florsocker... I vilket fall som helst rekomenderar jag alla att prova friterad oreo om ni någonsin ser det. Och jag vet hur snuskigt det låter men prova!
 
 
 
 
 
Wilmington Flower Market
 
 
 
Deep fried oreos (kan det bli onyttigare?? men det var gott, jag lovar! hur äckligt det än låter!)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0