Veckan än så länge

Än så länge har det inte hänt så mycket denna vecka. I måndags var jag Paige och Ella i Longwood gardens på en storytime/art & craft där dagens tema var nyckelpigor. De läste en saga för barnen om nyckelpigor, berättade om nyckelpigor och deras liv och efter det fick barnen göra små nyckelpigor i lera. I tisdags tog jag med mig Ella till Oasis där hon fick leka och klättra runt i klätterställningarna och rutschkanorna, mötte även upp Fat's där med sitt värdbarn Emma. Idag åkte jag och Ella över till Madeleine och Milena för en playdate.
 
I måndags åkte jag iväg själv till ACAC tog en body combat-klass, det var helt okej men alldeles för mycket konstiga rörelser att hålla koll på så fick inte så mycket träning för det... I tisdags åkte jag till Kennet Square för att fixa håret hos min värdmammas vän som är hårfrisör. Gjorde high lights och klippte håret så nu börjar jag bli mer blond :) Kvällen idag har jag Milena och Mirsoide spenderat med en lång promenad i området där vi bor. Har även börjat planera mer för helgen förutom Radnor hunt på lördag åker jag och några kompisar även till Baltimore på söndag så blir första gången för mig att köra i en lite större stad =)
 
Annat som har hänt är att min Au Pair-telefon har blivit uppdaterad till en I-phone från en gammal skruttelefon som jag (och Au Pairerna innan mig) haft. Har dessutom fått internet till telefonen så jag behöver inte leta WiFi hela tiden (även om det finns betydligt mer av det här än hemma i Sverige...). Min värdfamilj betalade även för att få mitt hår fixat igår eftersom jag ställt upp mycket för dem och varit flexibel när det gäller mitt schema så med tanke på att håret skulle kostat $80 så har det lönat sig =)
 
Resultat från hårfriseringen:
 
Före
 
 
Efter


Kommentarer
mia johansson

Du ser "amerikansk" ut, fint.

2013-05-16 @ 07:26:58
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0