Philly med Sylwia

I måndags var det memorial day här vilket innebar en extra dags ledighet =) Så för en gångs skull var jag ledig när svenskarna jobbade =) Kanoners! Jag och Sylwia passade i alla fall på att åka in till Philly. Vi hade inga specifika planer egentligen.
 
Vi började att gå omkring och hamnade i centrala Philly där vi tog lite bilder innan vi gick vidare för att fixa biljetter till Independence hall, som vi besökte senare på dagen. Vi besökte även Betty Ross house (hon gjorde en tidig design av amerikanska flaggan). Sylwia ville besöka Edgar Allan Poes house så vi gick dit men till ingen större nytta då stället var stäng och jag kan säga att jag aldrig mer går det då det definitivt inte var ett av de bästa ställena av Philly (men nej mamma inte de värsta heller), men min vm sa gå inte dit när det är kväll...
 
Efter det gick vi in i Independence hall och det var den tråkigaste punkten på dagen. En man som stod och pratade och pratade och pratade och pratade lite till och själv ville jag egentligen bara äta mat. Som tur var tog rundturen slut och vi gick vidare ner mot södra Philly där jag tog oskulden på cheesesteak. Det är typ som en mjuk baguett med smält ost i och fläskkött. Jag hade även på tomat, paprika, lök och jalapeños. Det ser inte så apptitligt ut men det var superbt gott! Trodde inte att jag skulle orka allt men jag kunde inte sluta äta haha!
 
Vi hade i alla fall återigen en superbra dag med massor av skratt =)
 
 
 
 
Betsy Ross House
 
 
 
Independence hall
 

Oskulden tagen på cheesesteak
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0