Fancy Brunch på Mothers day

Idag firas Mothers day här i USA (som i så många andra länder utöver Sverige...). Måste säga att det är något betydligt större här i USA än hemma. Det är många event och skyltningar för Mothers day. Min värdfamilj firade dagen med att (bland annat) åka iväg på brunch till en restaurang, The Gables (http://74.220.219.52/~thegable/).Det hela var väldigt fancy. Det började med att vi stannade bilen och det stod fyra personer runt vår bil som öppnade dörrarna, sa Happy Mothers day, hjälpte oss ut ur bilen och körde iväg bilen åt oss (för att sedan köra fram den åt oss när vi kom ut...). Även lokalen för brunchen var väldigt, väldigt fin och maten var superbt god med massor av olika kött, grönsaker, ägg, pasta, potatis o.s.v. Helt klart en lyckad start på söndagen =)
 
 
 
 
Brunch på The Gables
 
 
Massor av god mat! Hade bland annat en väldigt gpd lax och god Mac n' cheese med champinjoner =)
 
 
Fyra små efterrätter ;)
 
 
 
 
Mina värdbarn =)
 
 
Jag och mina värdbarn
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
mia johansson

Jisses vad uppsnofsade ni var, lite enklare firande här hemma.

2013-05-13 @ 12:46:09
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0