Cinco de Mayo

Amerikanare har ju inte så många egna högtider så de tar av andra... Igår (söndags) firades Cinco de Mayo, en mexikansk högtid. Jag, Milena, Mariangi och Jessica åkte in till West Chester där vi hängde i en park där det spelades livemusik, var olika uppträdanden, en marknad o.s.v. Vi tog det bara lugnt och njöt av solen. Efter några timmr där gick vi vidare in i stan, kollade i några affärer och gick upp till Kiwi för lite frozen yoghurt som vi åt utomhus framför en kyrka. Blev sittandes där ett tag innan vi gick vidare till Más, en mexikansk restaurang, för middag. Restaurangen var väldigt full med folk som firande Cinco de Mayo och vi kännde oss lite för lite uppklädda då alla andra där gick omkring i festkläder. Dagen var i alla fall väldigt lyckad och lugn, med många skratt.
 
Lördagskvällen/natten spenderade vi först hemma hos Mariangi vars värdföräldrar höll en fest för Cinco de Mayo med massor av god mexikansk mat och drinkar. Efter det åkte vi vidare in till West Chester där vi gick ut på Barnaby's och Kildare's, drack billiga drinkar och dansade =)
 
 
Cinco de Mayo i West Chester
 
 
Milena, Mariangi och Jessica
 
 
Jag och Milena
 
 
 
Älskar våren/sommaren och alla härliga färger på träden =)
 
 
Frozen Yogurt från Kiwi =)
 
 
Más
 
 
Min sallad =)
 
 
Älskar vägarna här i USA där träden växer in över vägarna och in i elledningarna, kanske inte det bästa men det är fint iaf =)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Eva

Hej!

Fina bilder, nu börjar vi få lite värme här också imorgon ska det bli ca20 grader varmt. Idag har jag planterat ut tomater i växthuset och potatisen är i jorden.
Take care kram Eva

Svar: Åh vad härligt =) Jag kommer sakna svensk egenodlad färskpotatis till tusen i sommar!
Carolina Franck Olsson

2013-05-06 @ 21:36:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0