Vår på gång

Vädret idag har varit helt fantastiskt. Tog på mig en tunn läderjacka men när jag satt i solen var det så varmt så den åkte av. Riktigt härligt var det! Gick runt massa i West Chester och tittade omkring och det är en myslig "liten" stad. Även om staden är liten så verkar den ha en lagom bra utbud med shopping i centrum och det finns ju många bra shoppingcentrum i närheten. Det finns även massor av restauranger och idag luktade det sådär gott från alla restauranger när jag gick omkring. Det var även mycket folk ute som njöt av vårvärmen. West Chester är även lite av en collegestad och längs huvudgatan ligger det massa hus där collegestudenter håller till och när vi åkte hem var det fester på g i flera av husen med de klassiska röda plastmuggarna :P I övrigt bor det nog mycket rikt folk i West Chester för det kryllar av coola bilar här, folk som spelar hög musik och gasar för att få uppmärksamhet... Men det är rätt kul att titta på ändå =)
 
Efter att Milena fixat håret gick vi omkring och kollade i lite affärer men jag hittade inget som jag verkligen ville ha så köpte inget. Vi gick dock till Kiwi, frozen yoghurt ställe och jag gillart. Först tar man en bägare, stor eller liten (och en liten bägare är inte direkt liten....) sen kan man välja mellan en mängd olika mjukglassar och även sorbert som man har i sin bägare. Det hela kan man sedan toppa med frukt, cheesecakebitar, brownies, kakbitar, chokladbitar, godis, stössel, såser och allt möjligt. Jag provade fem sorters glass, peanut butter cookie, oreo, vanilj, tranbärs sorbet (riktigt god!!), och vaniljlatte. Toppade det hela med massa bär, lite brownies, en jättegod liten cheesecakebit och något peanut butter godis. Yummy, yummy. Det blev väldigt mycket gottigt men åt inte upp allt :P
 
Bombar med bilder från Kiwi & West Chester =)
 
 
 
 
 
 
Kiwi =)
 
 
 
 
 
 
 
 
En skola
 
 
West Chester =) Gillart redan!
 
 


Kommentarer
Eva

Hej!

Skönt med vår...här är det soligt och fint men svinkallt, imorse var det -17 burr.

Roligt att följa dig på bloggen och se hur du har det.

Kram Eva

Svar: Tack Eva! Jag tänker på er där hemma. Min värdmamma har gett mig mycket komplimanger för mina smycken och hon gillade verkligen hals- och armbandet jag fick av er. Tack så mkt =)
Carolina Franck Olsson

2013-03-11 @ 16:25:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0