Utekväll i West Chester

Idag gick jag och tre andra Au Pairer (från tyskland, australien och polen) som bor på samma gata som mig ut i West Chester. Vi gick till en mexikansk restaurang, Más, för mat och sedan till en klubb, Barnabys, för att prova på West Chesters uteliv. Kvällen var väldigt lyckad och vi hade kul. West Chester känns som en mysig liten stad och vid elva var det tjockt med folk på dansgolvet. Jag gillart och ser verkligen fram emot sommaren och våren =)
 
Maten på restaurangen var god, jag åt kycklingtacos med ris och svarta bönor till huvudrätt och till efterrätt delade jag och Milena på en äppelpaj. Det var Milena som föreslog att vi skulle dela och jag tror att man utan problem hade kunnat varit fem personer på den "pajen". Efterrätten var seriöst större än huvudrätten, inte konstigt att många amerikaner är feta? Restauranger här är iaf betydligt billigare än i Sverige. Tacos + 2 cola + en halv efterrätt blev 13 dollar, 100 kronor med dricks. Att dricksa i USA är mer ett "måste" än i Sverige. Att inte ge dricks här är det samma som att ta serivtörernas lön då dricksen är en del av deras lön och deras grundlöner är väldigt dåliga.
 
 
 
 
 
 
 
The Cherry Farm Au Pairs =)
 
 
Äppelpajen kanske inte ser så stor ut på bilden men tallriken är ungefär lika stor som en stor ikeatallrik. Den var iaf väldigt god, varma äpplen med någon form av sirap och kanel på några karameliserade wraps toppat med vaniljglass. Yummy!
 
 


Kommentarer
anna

åh va bra det låter!! längtar :D

Svar: När kommer du? Härligt för det jag är säker på att du kommer gilla West Chester, tog en promenad i staden i dag och den är verkligen jättefin. Mysig och lite "gammal" i stilen när det gäller byggnaderna. Det bor nog mycket rikt folk här för det var massor av coola bilar på vägarna. Här är en grupp som skapades idag, grupp för au pairer i West Chester =) http://www.facebook.com/groups/594172680610306/
Carolina Franck Olsson

2013-03-09 @ 20:44:19
URL: http://annaintheus.blogg.se
anna

den 15e juli åker jag till New York, och den 19e kommer jag till värdfamiljen :) Ja det ser väldigt mysigt ut av det jag sett på internet!
Okej, den gruppen får jag ta och kolla på, tack :)

2013-03-10 @ 11:05:10
URL: http://annaintheus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0