Träning, shopping och jobb

Lördagen började med att jag och värdmamman åkte iväg till ACAC för ett konditions- och styrkepass. Bra träning men det slog inte torsdagens mördarpass. Efter det åkte vi hem igen och sen följde jag med henne till några av hennes favoritaffärer för lite shopping. De två klädaffärerna vi var in på var kanske inte direkt gjorda för min plånbok men på den första fanns en okej reaavdelning och de ordinarie priserna var ändå så att om jag någon gång skulle hitta något där som jag verkligen skulle vilja ha så skulle jag nog kunna ha råd ändå ;) Vi åkte även till en sko- och väskaffär där jag hittade en liten svart väska för "bara" $20. Perfekt att ha med sig ut på restauranger och liknande. 
 
Strax efter att vi åkt hem följde jag med Sylwia till Kennet Square för ytterligare en shoppingrunda. Först stannade vi till vid en affär,TJ MAXX, som bland annat skulle ha massa billiga kläder, vilket de också hade, men kvalitén var varrierande. Fanns både mycket fint och fult men det var svårt att hitta bland kläderna. Fick ial med mig ett par swetpants, några sportstrumpor och en påse Linthchoklad till min värdpappa som fyller år (på måndag, inte idag...).
 
Jag och Sylwia var hemma igen vid halv sex och vid sex började jag jobba eftersom mina värdföräldrar skulle ut för att fira värdpappans födelsedag med några vänner. Helt okej att jobba en lördagkväll ändå, bra sätt att spara pengar på och väldigt soft. Föräldrarna hade gjort iordning middag som de gav barnen precis innan de åkte. Jag såg till att de åt den, hyrde en film till dem och vid halv åtta började jag lägga den yngsta tjejen. När jag fått henne i säng sa jag åt de två äldsta att det var dags att sova. Snällt gick de upp och borsta tänderna, vi läste en bok i stora tjejens säng, sa god natt till henne och jag tog med mig mellantjejen till hennes rum. Hon bad mig ligga kvar lite i hennes säng innan jag gick, vilket jag gjorde. Hon berättade om hela sin dag, vad hon lekt och gjort och bad sen mig att berätta om min dag. Sedan sa vi god natt och sedan dess har de sovit. Själv har jag suttit vid datorn och hyrt Life of PI. Nu väntar jag bara på att värdföräldrarna ska komma hem, vilket borde vara snart, så jag kan gå och lägga mig. 
 
Imorgon väntar King of Prussia med Sylwia (sen får jag börja hålla i pengarna :P)
 
 
Nya handväskan
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0