St. Patrick's day

Idag var det St Patrick's day och min värdfamilj tog med mig på en irländsk restaurang/pub i West Chester. Det var en väldigt mysig stämning där inne, restauranen var ganska liten och fylld med folk. Vi var tillsammans med en annan familj på restaurangen och delade på ett ganska litet bord. Alla fick inte plats att sitta vid bordet men det gjorde inget, stämningen på stället var inte sådan att man sitter ner och äter sin rätt utan vi stod/satt upp och åt och drack... Vi tog inte heller en varsin rätt utan beställde in flera olika som vi delade på. Det var två riktigt goda pizzor, cheesesteak, hummus, pommes och bröd. Cheesesteak har jag inte provat förut men den här var köttfärs med champinjoner och svamp och massa smält ost som man la på bröd.
 
På puben var det även ett liveband som spelade och några barn hade en riverdanceuppvisning.
 
 
Grön a la St Patrick's
 
 
Four Dogs Tavern (restaurangen/puben där vi firade St Patrick's day)
 
 
 
Baren
 
 
Dansuppvisning, riverdance
 
 
Ella & Pagie dansar
 
 
Jag med två av mina värdbarn Riley & Pagie samt dottern till min värdfamiljs vänner.
 
 
 
Pizzor, cheesesteak, hummus, bröd, pommes
 
 
Irish coffee kvällen till ära men liiiite för mycket Whiskey för min smak...
 
 
 
 
 


Kommentarer
mia johansson

Irish coffee, jo jag tackar, blir vuxen till slut o dricker kaffe.

Svar: Fast latte/macchiato är fan så mkt goare :P
Carolina Franck Olsson

2013-03-18 @ 22:59:28
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0