Playdate

Idag har jag och minstingen varit över på en playdate med en Au Pair och hennes värdbarn. Det var väldigt kul och bra både för mig och lilltjejen. Det kan ju vara lite svårt att själv underhålla ett barn på 18 månader i flera timmar så playdates är bra för det. Dessutom får barnen lära sig leka med varandra och dela på leksaker.
 
Efter playdaten värmde jag lunch åt henne, åkte till skolan och hämtade upp mellantjejen. På vägen hem passade jag på att lämna över ett paket hem till Sverige på ett post office. Minstingen sover, och mellantjejen har sin rest så jag har precis käkat lunch och ska snart hitta på något med mellantjejen. Sen tar jag upp minstingen vid fyra.
 
Vädret här är helt okej, går omkring i tjocktröja och vindjacka men längtar tills våren kommer på riktigt så man kan vara ute mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0