Philly

I söndags var det dags för mitt första Au Pairmöte med flera cluster kring Philadelphia. Vi möttes därför upp för lunch på en restaurang i chinatown i just Philadelphia. Att åka in i chinatown var lite som att åka in i ett annat land. Asiater (Kineser) överallt och kinesiska skyltar, stånd med mat på ett sådant sätt jag kan tänka mig att det är i Kina. Maten på restaurangen var helt okej, smakade bland annat på tofu, det var dock inget för mig, gillade inte alls konsistensen på det. Jag träffade i alla fall en del sköna Au Pairer på mötet, tre från mitt cluster (två från tyskland, det kryllar av tyska Au Pairer här, och en från sydafrika).Träffade även på två svenska tjejer som tillhör ett annat cluster men de bor inte så långt ifrån mig.
 
Efter "mötet" i Chinatown begav jag och några andra tjejer oss upp i Philadelphia. Vi gjorde inget speciellt egentligen, gick upp till Love Park och tittade på galna amerikaner klädda i grönt som hyllade Irland. Det hade varit en parad i Philly under dagen som avslutades lagom tills vi kom dit med anledning av st. Patrics day som egentligen är nästa vecka på söndag.
 
På hemvägen stannade vi till vid ett ¨ ställe och IKEA, så efter två veckor var jag nästan i Sverige igen. IKEAT var väldigt likt dem i Sverige, kul också att alla namn på alla prylar är på svenska så de är inte översatta... Det fanns även ett småland för barnen, lekplats. En skillnad mellan ett amerikanskt och svenskt IKEA är dock att du till en korvmeny här inte bara får en dricka utan även en påse chips. Att äta chips till maten är något som jag tycker känns väldigt amerikanskt och totalt oförståeligt. Äta chips som mat för att man är hungrig?! Bombar på med lite bilder från söndagen =)
 
 
 
Philly från motorvägen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Chinatown
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Delar av philly, rika & fattiga...
 
 
Hemma igen? :P
 
 
Inte långt ifrån där jag bor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0