King of Prussia

Idag åkte jag och Sylwia upp till King of Prussia för lite shopping. Idag gick det även mycket bättre att hitta dit ;) Vi hade väldigt kul och dagen bjöd på många skratt.
 
King of Prussia är som sagt verkligen ett stort mall och där finns verkligen allt möjligt och för de flesta plånböcker. Billiga kedjor som H&M och Forever 21 ligger nära fina affärer som Rolex, Gucci, Hermes, Ralp Loren etc. I det stora hela är det dock mer affärer för de som inte är så beroende av att studera prislappen innan de tittar runt på kläderna i en affär. Servisen i klädaffärerna är även sjukt bra, även i de billigare kedjorna, något som verkar gälla i USA överlag. Här är det inget tal om att hänga tillbaka kläderna själv när du provat dem, inga sura miner från grinig personal utan de tar glatt emot det du inte vill ha efter att du provat. I finare affärer erbjuder sig även personalen att hänga in kläderna åt dig i ett provrum så du slipper gå och bära runt på kläderna medan du tittar runt.
 
King of Prussa är mest en upplevelse, ett fint mall med bra shopping men det är verkligen för stort. Det är helt omöjligt att se allt eller ens en liten del. Man blir nästan trött av att bara se att det är så stort. Ett måste (iaf när man är ny) är karta. Det är verkligen lätt att gå vilse inne på mallet och därför finns det kartor vid alla ingångar så att man "lätt" (eller lättare) kan se vart man är och hur man ska gå för att komma dit man vill. Dels finns det kartor som i de flesta shoppingcenter som visar vart man är och hur hela stället ser ut och vart allt ligger. Men det finns även vanliga kartor som man kan plcka med sig (och väckla ut i flera steg, de är lika stora som en vanlig stadskarta...) för att hitta rätt.
 
Designen i mallet är i alla fall superfin, jättefina golv, väggar, pelare, fontäner osv.
 
 
 
Karta är bra att ha med sig. Dels kan man se var man är eller kanska använda registret på baksidan för att hitta sin favoritaffär...
 
 
Redo för shopping :P
 
 
 
 
 
 
 
King of Prussia Mall
 
 
På King of Prussa (och alla andra mall) går det att ta kort med påskharen
 
 
Hann även med lite shopping ;) Tröja och jeansväst/topp från Forever 21
 
 
Topp från New York & Company
 
 
 
 
Kostade på mig en klänning från en något finare affär, The Limited. Klänningen kostade $100 från början men nu var det 50% på klänningar plus att jag fick 15% för att jag tog ett gratis medlemskort. Inte helt fel med en kvalitetsklänning för 300 kronor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Eva

Fin klänning!

Svar: Tack =)
Carolina Franck Olsson

2013-03-25 @ 17:22:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0