Första jobbdagen

Igår jobbade jag första dagen (då jag var med den gamla Au Pairen). Dagen började med att jag skjutsade den äldsta tjejen till skolan och sedan kom jag hem och lekte med de två yngsta, gav dem lunch, läste lite böcker och såg till att de fick sina naps. Vi tvättade även barnens kläder, vek tvätten och la in den i deras garderober. Sist på dagen åkte vi med tjejerna till deras dansstudio. Det kommer vara mitt ansvar att ta tjejerna dit medan värdpappan kommer ha ansvar för att komma och hämta dem.
 
Efter att jag jobbat klart hade vi middag tillsammans och sen åkte jag och Jessica till starbucks för att möta upp några andra Au Pairer där, vilket var kul för att få lära känna lite mer personer här i området =) Dock slår Wawas kaffe starbucks hundra gånger, gillade inte starbucks kaffe alls...
 
 
 
 
Tog oskulden på starbucks som var en stor besvikelse...
 
 
 
Alltid färska bär till frukost, yummy!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0