En månad!

Tiden har gått sjukt snabbt, har redan varit i USA i en månad så elva kvar nu och till min kära svärfar, jag stannade längre än du trodde :P
 
Jag trivs i alla fall väldigt bra och börjar planera för resor och saker att göra. I helgen bär det av till havet/strandet med värdfamiljen, stället heter Avalon och de hyr ett hus där. Vi kommer att vara där med min värdpappas släkt och fira påsk. Vi åker på torsdag em och kommer hem på söndag. I sommar kommer vi att åka till South Carolina med en annan familj,vänner till min värdfamilj. Även då kommer vi att bo vid stranden i den familjens hus. Har sett bilder från huset och det är verkligen lyxigt och ligger fint till så det ser jag fram emot. I november förverkligas mina barndomsdrömmar då familjen tar med mig till Florida och Disney World =) I juni kommer vi troligen åka på en baseballmatch hela familjen som en form av Au Pari-möte där Au Pairerna kan ta med vänner/familj. Som Au Pair måste man även plugga lite (6 credits eller 80 h ska man ta under sitt år). Planen just nu är att ta en kurs där man bl.a. åkter till Niagarafallen över en helg, ska bara kolla upp lite saker innan jag bokar den. Den kursen är iaf värd 4,5 credits. Jag och Sylwia vill komma iväg till Washington DC nu i vår då det ska ha fina körsbärsträd som blommar då. Inte heller NYC känns långt borta, något jag Sylwia och Milena planerar på. Jag tror även att min värdmamma har signat upp mig och min värdpappa för en Zombie run i Philly i slutet av April. Först upp är dock att käka på Hooters på onsdag då vi Au Pairer ska mötas upp där istället för på PJ's. Har en Hootersrestaurang ca 5-10 minuter (med bil) från där jag bor. Till de som inte vet vad Hooters är så får ni googla på det själva men ser fram emot det haha :P


Kommentarer
mia johansson

Kunde nog ha talat om för Micke att när du har bestämt dig så ska det mycket till för att ändra dig...vad nu det kallas...

2013-03-26 @ 13:26:29
URL: http://carolinaelisabeth.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0