Dricker te med nallebjörnshonung

 
Honungsförpackningarna här är rätt söta och mjölkförpackningarna stora (3.8 L)
 
 
Fick fina blommor i mitt rum när jag kom till värdfamiljen och de är fortfarande lika fina =)
 
 
Och ett varmt välkomnande från barnen =)
 
En liten kul grej är att familjen säger mitt namn på ett väldigt svenskt sätt för de har frågat hur vi uttalar mitt namn i Sverige. En del ser lite förvånade ut när de presenterar mig och undrar vad jag heter :P Min värdpappa kallar mig även för Charo ibland, fanns tydligen nån knäpp sångerska för ett tag sen som hette så och han gillar att skämta med sina Au Pairer =)


Kommentarer
anna

Hej!
Jag såg att du bor i West chester, jag har en match där nu och undrar vad det finns för saker att göra? Många au pairer?:)

Svar: Hej =)
Det finns väldigt mkt Au Pairer här verkar det som, speciellt med CC. Det verkar finnas en del att göra här, jag bor själv inte i själva stan och saker och ting är ju uppbyggda lite annorlunda här i USA än i Sverige. Men det verkar finnas en hel del att göra, har åkt förbi flera restauranger och det finns en del shoppingområden här omkring. Jag tycker iaf att det är ett trevligt ställa och kul att se USA från en annan icke-turistsida =)
Carolina Franck Olsson

2013-03-05 @ 23:20:04
URL: http://annaintheus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0